Leveransvillkor

Pris

Alla priser som visas är i SEK, exkl. moms.

Frakt & leverans

Frakt tillkommer på samtliga ordrar, om man inte har ett fraktfritt avtal ordnat. Detta noteras då antingen på själva ordern alternativt i de avtal som finns skrivet. Fraktkostnad fastställs vid leverans av order, då verklig vikt av försändelsen framgår. Exempelvis kan priser förändras om försändelsen är skrymmande, måste levereras på pall, är i behov av inbärning eller om den omfattar flera kollin. Vid frågor angående fraktkostnad är ni välkomna att kontakta vår oss på 040-22 83 70.

Garanti

2 års garanti är det på samtliga produkter, om annat ej anges. Eventuella reklamationer måste göras inom 5 dagar efter mottagen leverans. Gällande fabrikationsfel levererar Standard System delar kostnadsfritt till kund.

Mottagande av gods

Mottagaren har undersökningsplikt vid mottagande av gods. Det vill säga det är jätte viktigt att man tittar ordentligt på godset innan man skriver under leveransen. Eventuell transportskada måste anmälas av mottagaren skriftligen direkt till chaufför. Samt även omgående göra en transportskadeanmälan till oss på Standard System Altikon AB. Skadan och tillhörande emballage behöver även fotograferas för att en transportskadeanmälan ska accepteras av transportbolag. Denna transportskadeanmälan ska ha inkommit till oss inom 5 dagar, för möjlighet till skadereglering.

Returer

Returvaror tas endast emot i originalemballage/originalförpackning efter skriftligt godkännande från Standard System Altikon AB. Vid retur/byte debiteras expeditionsavgift på SEK 15 %, plus frakt. (gäller ej vid garantireklamationer). Specialbeställningar/projektorder tas ej i retur och betalas av kund.

Expeditionsavgift

Vid order under 350 SEK netto, tillkommer expeditionsavgift på 100 SEK.

Betalningsvillkor

30 dagar netto. Dröjsmålsränta debiteras.

Special/Projektorder

Skall godkännas av kunden innan ordern fastställs. Avbeställning är inte möjligt efter beställning har påbörjats.

Intagsbesiktning

Vid leverans av stora och tunga produkter måste kunden i alla avseenden säkerställa leveransintaget. Vilket betyder att man måste ta reda på hur det ser ut på plats. Detta kan inefatta till exempel höjdförhållanden för transport, lossningsmöjligheter, bärande konstruktioner, platsförhållanden (trappor, hiss, trösklar, dörrposter mm). Detta måste kontrolleras för att säkerställa att godset kan levereras som önskat. Gäller speciellt då leverans med inbärning beställts. Standard System Altikon AB ansvarar ej för leveranser som ej kan lossas hos kund och tas ej i retur. I händelse av att produkter ej kan levereras som önskat, står kunden oavkortat för detta ansvar.

Övrigt

Standard System Altikon AB förbehåller sig rätten till konstruktions- och/eller prisändringar utan att i förväg meddela därom, om dessa beror på ändrade villkor från våra leverantörer eller valutaförändringar. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen eller övriga fel på hemsidan och förbehåller oss rätten att ändra information utan föregående avisering.

Vid frågor eller funderingar kontakta oss mer än gärna antingen via mail eller telefon. 040 – 22 83 70 || info@standardsystem.se