Leveransvillkor

Här finns mer information om våra leveransvillkor och vad man bör tänka på när man köper våra produkter. Eller exempelvis tar emot akutvagnen, behandlingsvagnen, taburetten, stickvagnen m.m. Tveka in att kontakta oss om det dyker upp några frågor, info@standardsystem.se.

Pris

Alla priser som visas är i SEK, exkl. moms.

Frakt & leverans

Frakt tillkommer på samtliga ordrar, om man inte har ett fraktfritt avtal. Detta noteras antingen på själva ordern alternativt i de avtal som finns skrivet. Fraktkostnad fastställs vid leveransen av ordern, då verklig vikt av försändelsen framgår. Exempelvis kan priser förändras om försändelsen är skrymmande, måste levereras på pall, är i behov av inbärning eller om den omfattar flera kollin. Vid frågor angående fraktkostnad är ni välkomna att kontakta oss på 040-22 83 70.

Garanti

2 års garanti är det på samtliga produkter, om inget annat står skrivet. Eventuella reklamationer måste göras inom 5 dagar efter mottagen leverans. Skulle det vara något fabrikationsfel så kommer vi leverera dem delarna kostnadsfritt till kund.

Mottagande av gods

Mottagaren har undersökningsplikt vid mottagandet av gods. Vilket betyder att det är jätte viktigt att man tittar ordentligt på sina varor innan man skriver under leveransen. Eventuella transportskador måste anmälas av mottagaren skriftligen direkt till chaufför eller via handdatorn om chauffören använder sådan. Dessutom måste mottagaren göra en transportskadeanmälan till oss på Standard System Altikon AB omgående. Skadan och de tillhörande emballaget behöver även fotograferas för att en transportskadeanmälan ska accepteras av transportbolag. Denna transportskadeanmälan ska ha inkommit till oss inom 5 dagar, för möjlighet till skadereglering.

Returer

Returvaror kan endast tas emot i original emballage/originalförpackning efter skriftligt godkännande från Standard System Altikon AB. Vid retur/byte debiteras expeditionsavgift på SEK 15 %, plus frakt. (gäller ej vid garantireklamationer). Specialbeställningar/projekt order tas ej i retur och betalas av kund.

Expeditionsavgift

Vid order under 350 SEK netto, tillkommer expeditionsavgift på 100 SEK.

Betalningsvillkor

30 dagar netto. Dröjsmålsränta debiteras.

Special/Projekt order

Måste godkännas av kunden innan ordern fastställs. Avbeställning är inte möjligt efter beställning har påbörjats.

Intagsbesiktning

Vid leverans av stora och tunga produkter måste kunden i alla avseenden säkerställa leveransintaget. Vilket betyder att man måste ta reda på hur det ser ut på plats. Detta kan innefatta till exempel höjdförhållanden för transport, lossningsmöjligheter, bärande konstruktioner, platsförhållanden (trappor, hiss, trösklar, dörrposter mm). Detta måste kontrolleras för att säkerställa att godset kan levereras som önskat. Gäller speciellt då leverans med inbärning beställts. Standard System Altikon AB ansvarar ej för leveranser som ej kan lossas hos kund och tas ej i retur. I händelse av att produkter som inte kan levereras som önskat, står kunden oavkortat för detta ansvar.

Övrigt

Standard System Altikon AB förbehåller sig rätten till konstruktions- och/eller prisändringar utan att i förväg meddela därom, om dessa beror på ändrade villkor från våra leverantörer eller valutaförändringar. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen eller övriga fel på hemsidan och förbehåller oss rätten att ändra information utan föregående avisering.

Vid frågor eller funderingar kontakta oss mer än gärna antingen via mail eller telefon. 040 – 22 83 70 || info@standardsystem.se