Leveransvillkor
Här kan man hitta mer information om våra leveransvillkor och vad man bör tänka på när man köper våra produkter. Samt även vad man bör tänka på när man tar emot exempelvis en akutvagn, behandlingsvagn, taburett eller stickvagnen. Tveka inte att kontakta oss om det dyker upp några frågor, info@standardsystem.se.
Pris
Alla priser som visas är i SEK, exkl. moms.
Frakt & leverans
Frakt tillkommer på samtliga ordrar, om man inte har ett fraktfritt avtal. Detta noteras antingen på själva ordern alternativt i de avtal som finns skrivet. Fraktkostnad fastställs vid leveransen av ordern, då verklig vikt av försändelsen framgår. Exempelvis kan priser förändras om försändelsen är skrymmande, måste levereras på pall, är i behov av inbärning eller om den omfattar flera kollin. Vid frågor angående fraktkostnad är ni välkomna att kontakta oss på 040-22 83 70.
Garanti
Vi erbjuder en 2-årig garanti på vagnar, britsar och pallar, om inget annat anges i avtal, orderbekräftelse eller liknande. Garantin täcker fabrikationsfel och materialdefekter. Den gäller från och med inköpsdatumet och omfattar reparation eller byte av defekta delar utan kostnad.
Reservationer
Vi förbehåller oss rätten att göra undantag för garantin under följande omständigheter:
Specialbeställningar: Produkter som har specialanpassats efter kundens specifikationer omfattas inte av vår standardgaranti.
Externa komponenter: Om en defekt uppstår i en komponent som inte levererats av oss (t.ex. en komponent som är ditsatt på någon av våra vagnar eller britsar), täcker vår garanti inte denna komponent. Vagnens övriga delar omfattas dock fortfarande av garantin, förutsatt att felet inte har orsakats av den externa komponenten.
För att åberopa garantin, vänligen kontakta vår kundtjänst med ditt ordernummer eller fakturanummer och en beskrivning av problemet, så hjälper vi dig vidare.
Mottagande av gods
Mottagaren har undersökningsplikt vid mottagandet av gods. Vilket betyder att det är jätte viktigt att man tittar ordentligt på sina varor innan man skriver under leveransen. Eventuella transportskador måste anmälas av mottagaren skriftligen direkt till chaufför eller via handdatorn om chauffören använder sådan. Dessutom måste mottagaren göra en transportskadeanmälan till oss på Standard System Altikon AB omgående. Skadan och de tillhörande emballaget behöver även fotograferas för att en transportskadeanmälan ska accepteras av transportbolag. Denna transportskadeanmälan ska ha inkommit till oss inom 5 dagar, för möjlighet till skadereglering.
OBS! Tänk även på att när vagnar levereras så är hjulen låsta när dem står på pall. Dessa behöver man låsa upp innan man lastar av för att undvika skador på vagnen när man tar ner den från pallen.
Returer
Vi står ej för returfrakt om inget annat har avtalats. Returvaror kan endast tas emot i original emballage/originalförpackning efter skriftligt godkännande från Standard System Altikon AB. Vid retur/byte debiteras expeditionsavgift på SEK 15 %, plus frakt. (gäller ej vid garantireklamationer). Specialbeställningar/projekt eller specialtillverkningar av produkter tas ej i retur och betalas av kund. Detta på grund av att produkten har tillverkats efter önskemål från slutkund och är unik för just den specifika kunden.
Expeditionsavgift
Vid order under 350 SEK netto, tillkommer expeditionsavgift på 100 SEK.
Betalningsvillkor
30 dagar netto. Dröjsmålsränta debiteras.
Special-/Projektorder
OBS! Är beställning en specialbeställning/specialtillverkning accepteras INTE returer då produkt skapats och anpassats specifikt för slutkunden. Säkerhetsställ alltid mått, utförande och annan viktig information snarast man har fått offert/orderbekräftelse dock senast innan tillverkning startar för att undvika felaktigheter/missförstånd. Alltid viktigt att säkerhetsställa tillsammans med de personer som ska använda produkten om det t.ex. är rätt arbetshöjd eller liknande.
Intagsbesiktning
Vid leverans av stora och tunga produkter måste kunden i alla avseenden säkerställa leveransintaget. Vilket betyder att man måste ta reda på hur det ser ut på plats. Detta kan innefatta till exempel höjdförhållanden för transport, lossningsmöjligheter, bärande konstruktioner, platsförhållanden (trappor, hiss, trösklar, dörrposter mm). Detta måste kontrolleras för att säkerställa att godset kan levereras som önskat. Gäller speciellt då leverans med inbärning beställts. Standard System Altikon AB ansvarar ej för leveranser som ej kan lossas hos kund och tas ej i retur. I händelse av att produkter som inte kan levereras som önskat, står kunden oavkortat för detta ansvar.
Övrigt
Standard System Altikon AB förbehåller sig rätten till konstruktions- och/eller prisändringar utan att i förväg meddela därom, om dessa beror på ändrade villkor från våra leverantörer eller valutaförändringar. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen eller övriga fel på hemsidan och förbehåller oss rätten att ändra information utan föregående avisering.
Vid frågor eller funderingar kontakta oss mer än gärna antingen via mail eller telefon. 040 – 22 83 70 || info@standardsystem.se